Odmítnutí instalaci měřičů tepla.

Vložil Mirka. (bez ověření), 15. Únor 2015 - 18:59 ::

Dobrý večer.

Nedávno jsme schválili na schůzi SVJ zakoupení a montáž měřičů tepla.Firmu na instalaci máme objednanou na měsíc Březen 2015.Nyní někteří majitelé bytů montáž odmítají,protože byl vládou změněn zákon o povinnosti montáže a to až od roku 2016.Mají na to majitelé bytů právo?Jak vlastně tedy postupovat?Děkuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil tazatel jaryn, 16. Únor 2015 - 15:29

    Máme poměrové indikátory 10 rok, příští rok bude výměna – končí životnost baterie. Nevím co se tady pořád řeší. Netvrdím , že je to nejspravedlivější způsob ale určitě spravedlivější než podle plochy. Už jsem to tu několikrát psal . Srovnání 3 roky bez indikátorů a pak 3 roky s indikátory průměrná úspora 40% a to nemáme uplně zatepleno…

    Vložil RadekV, 16. Únor 2015 - 15:41

    Takže jste snížili teplotu v bytech o 6 stupňů?

    Vložil tazatel jaryn, 16. Únor 2015 - 15:57

    Radku, většinu mého skoro 47 letého života jsem prožil na paneláku, vím co to je tzv. trenková teplota a vím co to je když dojdu ke známým do domu jak je tam o hodně chladněji než u někoho v bytech. Je všeobecně známo, že se přetápí. Měřáky působí hlavně psychologicky prostě nutí trošku rozumně zacházet s tak drahou službou jako je teplo. My diskutovali o indikátorech před 12 léty a já to byl , kdo to brzdil. Opravdu to není to nejspravedlivější. Ale rozpočítávat podle plochy to je jednoznačně daleko větší zlo . To se líbí vyčuránkům a lidem , kteří nemají nic společného se zodpovědností. Ale každý strůjce štěstí svého.

    Vložil RadekV, 17. Únor 2015 - 7:30

    Takže jste v průměru snížili teplotu o 6 až 7 stupňů nebo je něco jinak?

    Vložil Misme, 16. Únor 2015 - 18:17

    Jaryne, nedá se situace posuzovat podle jednoho metru. Já např. bydlím ve vysokopodlažní zateplené budově, která je kromě stoupaček s radiátory protkána rozšířenými stoupačkami, které topí na plné pecky celou topnou sezónu, tedy i v době, kdy na neosluněné straně baráku mám na venkovním teploměru 20°C. Po zateplení baráku vytápí cca 95% místností jen těmito rozšířenými stoupačkami a převažující hodnota odečtu na radiátorech je 3 dílky. Ale pozor – indikátory se vyměňují a tedy i odečítají na konci účtovacího období, to jsou na nich ty 3 dílky. Na konci topné sezóny je na nich ale 0 dílků, na konci léta, tj. při zahájení topné sezóny jsou na nich ty dílky 3. A teď si do toho zakalkulujte fakt, že byty ve vyšších podlažích mají nainstalován cca dvojnásobný výkon radiátorů vzhledem k 1. – 5. poschodí a polohové koeficienty mají všechna patra stejné. Krom toho někde uprostřed baráku máme celé jedno patro technického zázemí, to žádné termostatické hlavice a ani regulaci nemá – topí se tam imrvére furt na plný výkon, takže spodním patrům topí navíc a imrvére furt i podstatně tlustší stoupačky (oproti nám ve výškách) u radiátorů. Tomu říkám šetření energiemi po česku. O spravedlnosti rozúčtování nemluvě. To žádný PENB, indikátory, měřáky, rozúčtování, vyúčtování, vyhlášky, zákony a bůhví jaká ještě vymyšleninka nevyřeší. Já považuji za naprosté selhání státu, že vznik takové situace připustil a nyní ji nijak neřeší. Za takových okolností jsou „měřiče tepla“ akorát zdrojem „špatné nálady“ a přestože zdánlivě šetříme, ve skutečnosti plýtváme. A věřte nebo ne, v našem obrdomě jsem jediná, kdo na tento šlendrián poukazuje – jak bychom ho tedy mohli vyřešit sami? Je to selhání státu a jeho institucí.

    Vložil P_V (bez ověření), 16. Únor 2015 - 22:41

    Jestli Vám topí roury na plné pecky i když je venku 20 C, tak je něco špatně s regulací. Teplota trubek by měla klesat úměrně s nárůstem venkovní teploty, říká se tomu ekvitermní regulace. Reklamujte to u teplárny. Vyžádejte si od nich parametry této regulace (závislost teploty topení na venkovní teplotě) abyste měla podle čeho kontrolovat, a občas nakoukněte na teploměr u výměníku (pokud můžete).

    Vložil Misme, 17. Únor 2015 - 8:23

    Reklamovala jsem u vlastníka, neboť k jednání s teplárnou nejsem vybavena příslušnými kompetencemi a pravomocemi. Vlastník věc neřeší, de facto ho vůbec nezajímá.

    Vložil RadekV, 18. Únor 2015 - 7:53

    Je otázkou, co nazýváte „teplárnou“. Pokud je ve stínu 20 stupňů, pak žádná normální teplárna netopí vůbec. Je pak další otázkou, co je to za trubky, které topí.

    Vložil Gin (bez ověření), 17. Únor 2015 - 23:33

    Jednejte s teplarnou jak vam radi…

    Az vas odmitnou, tak to reste a ne predtim.

    Pokud je venku 20oC tak vam nemuze teplarna topit „na plne pecky“ to je pekna blbina – prehanite.

    Pokud by situace yla, jak popisujete, nutne by musela VSECHNA horni patra mit vyssi namery, nez ta spodni – pak prece neni tezke iniciovat zmenu spolecnou silou…

    Vložil tazatel jaryn, 16. Únor 2015 - 19:08

    Co Ti na to mám napsat..... jenom to, co jsem už psal. Co je větší zlo : čecháčkovské podle plochy nebo neideální podle indikátorů. A nakonec zákony schvalují ti, které volíme …

    Vložil Misme, 16. Únor 2015 - 19:35

    Já ale nebojuji proti instalaci, já bojuji proti šlendriánu v instalaci a jejích dopadech ala Czech. Způsob realizace měření, jak byl doveden k nedokonalosti v našem domě určitě není výjimkou a možnost dovolání (objektivní kontroly a následné nápravy) nevidím nikde. Na úsporách, a o tom jsem přesvědčena, vydělávají všechny ty nepostradatelné firmy. Mám dokonce podezření, že kdybychom odbourali jejich činnosti a topili na plný pecky (což, jak většina z nás ví, je vrcholně nezdravé a údajně i zkracuje život), tak neproděláme.

    Vložil tazatel jaryn, 16. Únor 2015 - 19:44

    Nesmysl, v našem SVJ si indikátory platil každý sám… teda nešlo to z tzv. fondu opav… Jediné náklady na idikátory byla jejich cena + každoroční náklad za vyúčtování.Mi­mochodem již první rok se všem i těm co topí více vrátily náklady za indikáory.

    Vložil Misme, 16. Únor 2015 - 20:07

    No a kdo jiný by to měl platit? Snad každý za sebe. Tak jako teplo. My platíme kromě rozúčtování a vyúčtování i za odečty v bytech, patních měřidel,každoroční výměny trubiček, případnou údržbu …

    Vložil tazatel jaryn, 16. Únor 2015 - 20:11

    169,– Kč na byt a rok to jsou jedinné náklady co máme kromě počátečních za idikátory

    Vložil P_V (bez ověření), 15. Únor 2015 - 19:41

    NOZ § 1183

    (1) Vlastník jednotky se zdrží všeho, co brání údržbě, opravě, úpravě, přestavbě či jiné změně domu nebo pozemku, o nichž bylo řádně rozhodnuto; jsou-li prováděny uvnitř bytu nebo na společné části, která slouží výlučně k užívání vlastníka jednotky, umožní do nich přístup, pokud k tomu byl předem vyzván osobou odpovědnou za správu domu. To platí i pro umístění, údržbu a kontrolu zařízení pro měření spotřeby vody, plynu, tepla a jiných energií.

    vyhl 372/2001

    (7) Neumožní-li konečný spotřebitel instalaci měřičů tepelné energie nebo indikátorů vytápění, nebo přes opakované prokazatelné upozornění neumožní jejich odečet, nebo je ovlivní, činí v daném zúčtovacím období u tohoto konečného spotřebitele spotřební složka nákladů 1,6násobku průměrné hodnoty spotřební složky nákladů připadající na 1 m2 započitatelné podlahové plochy zúčtovací jednotky. Při výpočtu se postupuje podle přílohy č. 2 k této vyhlášce.

    Vložil Mirka. (bez ověření), 16. Únor 2015 - 4:55

    Špatně jste mě pochopil.Oni neodmítají montáž měřičů,oni chtějí montáž až od roku 2016 jak nařídila vláda.Mělo to původně platit od roku 2015 ale vláda to změnila.Rozumíme si?Děkuji.

    Vložil I_S (bez ověření), 16. Únor 2015 - 23:58

    montáž měřičů nikoliv v termínu sjednaném správcem domu se prodraží, postup je následující – v\ydá se oznámení a rozpčet montáže v termínu sjednaném správcem s upozorněním, že , aby měřiče mohli fungovat na vyučtování dodané v roce 2016, musí být namontovány nejpozději v ......., s odůvodněním, že čím později to bude logicky dražší, jednak kvůli nároku na vyúčtování spotřební složky a jednak kvůli tmu, že individuální práce a montáže na poslední chvíli budou už z povahy věci několikanásobně dražší, pokud tedy individualisté i budou upozorněni, tak se po nich dá potom zaplacení zvýšených nákladů samozřejmě požadovat.

    Vložil P_V (bez ověření), 16. Únor 2015 - 13:20

    Způsob rozúčtování se dle zákona může změnit jen na přelomu zúčtovacího období. Takže pokud chcete používat měřidla, letošek už nestihnete. Je celkem jedno zda je namontujete teď nebo na podzim, ale nenechte si utéci následující rok.

    Vložil lake, 16. Únor 2015 - 5:14

    Ne, nerozumíme si vůbec. Vláda nic nikomu nenařídila. Vláda nejen že nic nenařídila, ale ani nic nezměnila. Vláda České republiky nevydává zákony, tedy ani není oprávněna je měnit. Zkuste jiný argument.

    lake

    Vložil Mirka. (bez ověření), 16. Únor 2015 - 12:31

    Takže asi tak. Vyhláška stanoví majitelům bytů montáž měřičů tepla od roku 2016.Do této doby majitelé bytů měřiče nechtějí.Mělo to platit od roku 2015 ale vyhláška byla náhle změněna.Teď už si rozumíme?Děkuji.

    Vložil lake, 16. Únor 2015 - 13:07

    Ne, stále si nerozumíme. Vyhláška č. 194/2007 Sb. byla naposledy novelizována dne 07.11.2014. Od tohoto dne platí pro domy s byty a nebytovými prostory povinnost k instalaci „registrujících přístrojů“ nejpozději do 1.1.2015.

    Nevím o tom, že by vyhláška byla „náhle změněna“. Ostatně vyhláška neobsahuje žádné datum.

    lake

    Vložil Mirka. (bez ověření), 16. Únor 2015 - 13:33

    Takže ještě jednou a srozumitelně.Res­pektive termín pro montáž poměrových měřičů tepla byl prodloužen do 1.1.2016.Proto někteří majitelé bytů nechtějí montáž nyní,ale až ke konci roku 2015.

    Vložil lake, 16. Únor 2015 - 14:12

    Mirko, píšete sice česky, ale obsah Vašich vět je už potřetí nesmyslný. Zjevně se domníváte něco, co není pravda. Termín k montáži uplynul dne 1.1.2015 a na tom se nezměnilo vůbec nic.

    Nevylučuji, že v některém úředníkovi „chytnou saze“ a vyhláška bude novelizována. Zatím však tomu nic nenasvědčuje.

    lake

    Vložil Mirka. (bez ověření), 16. Únor 2015 - 14:17

    Pane Lake moc toho asi nevíte.Přečtěte si článek na stránkách Seznam.cz-Novinky.cz v rubrice finance článek z 11.února 2015.Potom mě už určitě pochopíte.

    Nová pravidla pro rozúčtování tepla v bytech začnou platit až od Ledna 2016.

    Vložil lake, 16. Únor 2015 - 15:49

    Mirko, jste totálně zmatena. Zkuste myslet i hlavou, pomáhá to. Vámi označený článek neobsahuje ani slovo o povinnosti namontovat registrující zařízení. Už jsem Vám dvakrát napsal, že tato povinnost je dána zákonem a měla být splněna do 1.1.2015.

    lake

    Vložil Josef Praks, 16. Únor 2015 - 17:54

    Pravidla se zpravidla potvrdí výjimkami: http://www.novinky.cz/…na-2016.html

    Jožin

    Vložil P_V (bez ověření), 16. Únor 2015 - 22:35

    Tato novela je ve stavu návrhu. Může se ještě změnit, může být hozena pod stůl. Zatím neplatí!!! A co si pamatuju, znova ji kvůli tomu dohledávat nebudu, povinnost měřáků se v ní neodkládá.

    Vložil RadekV, 16. Únor 2015 - 14:41

    Poslanci něco sepsali. A co jako? Naposledy do věci žvanilo MPO, teď asi bude pro změnu MMR. Ale až to schválí Senát a MMR něco vyslintá. To může trvat léta.

    Vložil Mirka. (bez ověření), 16. Únor 2015 - 14:57

    No a právě díky tomuto článku to teď lidé nechtějí a nenaděláte nic.Firmu na montáž měřičů budeme muset odvolat.

    Vložil RadekV, 16. Únor 2015 - 15:19

    Mimochodem, ta poslední novela MPO je výplod chorého mozku.

    Vložil RadekV, 16. Únor 2015 - 13:52

    Který zákon či vyhláška to říká? Docela by mne to zajímalo, týká se to i našeho domu.

    Vložil Petr. (bez ověření), 16. Únor 2015 - 16:43

    U nás v domě zatím nic nemontujem.K čemu bude montáž měřidel když rozúčtování se bude dělat až od roku 2016?Na co tam ty měřiče na rádiátorech budou?Klidně se může stát že do konce roku se vše zase změní.Proto není kam spěchat.

    Vložil Návštěvník (bez ověření), 17. Únor 2015 - 15:14

    Zákon č. 67/2013

    § 2 – Vymezení pojmů
    Pro účely tohoto zákona se rozumí
    a)poskytovatelem služeb
    1.vlastník nemovitosti nebo vlastník jednotky v domě rozděleném na jednotky v případě, že je byt užíván na základě nájemní smlouvy, nebo
    2.společenství vlastníků jednotek (dále jen „společenství“) podle zákona upravujícího vlastnictví bytů,
    b)příjemcem služeb
    1.nájemce bytu, nebo
    2.vlastník jednotky podle zákona upravujícího vlastnictví bytů,

    Připravovaná novela uvádí
    1. V § 2 písm. a) bodě 2 a písm. b) bodě 2 se slova „vlastnictví bytů“ nahrazují slovy „bytové spoluvlastnic­tví“.

    Důvodová zpráva novely k tomu uvádí:
    „Zákon č. 72/1994 Sb. byl zrušen, současná úprava je provedena v zákonu č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v oddílu bytové spoluvlastnictví.“

    Zdá se, že se už nepočítá s SVJ podléhajími úpravě podle ZoVB, nýbrž jen s úpravou podle bytového spoluvlastnic­tví NOZ.

    Vložil Kolemjdoucí (bez ověření), 17. Únor 2015 - 15:55

    Ano, máte pravdu. Jen několik jedinců si myslí něco jiného. Ale to chce čas.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".