servis výtahu - opravy v době záruky
Dobrý den, jsem předsedkyní nově vzniklého Společeství vlastníků jednotek a nyní řešíme problémy s opravami výtahu v novém bytovém domě v Klecanech. Výtah byl namontován firmou KONE v prosinci 2006 a zprovozněn v červnu 2007. Nejdříve smlouvu na servis výtahu podepsal s firmou developer a v lednu jsme podepsali za společenství smlouvu my. Platíme firmě KONE za seřízení, mazání, OP a OZ částku 4.502,–Kč/čtvrtletí. Provozní prohlídky provádí každých 14 dní soused. Před podpisem smlouvy jsme řešili, zda nebude výhodnější podepsat smlouvu s jinou servisní firmou, ale byli jsme dalšími firmami informováni o tom, že bychom mohli mít problém s řešením větších závad v době záruky. V často kladených dotazech na těchto stránkách jsem se dočetla, že přílohou smlouvy je obvykle ceník servisních prací. Naše smlouva je bohužel velice stručná, žádné přílohy neobsahuje a je v ní uvedena pouze paušální smluvní cena. Úpravy či změny KONE neakceptovalo. V únoru nám při proškolování servisní technik z KONE oznámil, že ve výtahu chybí telefonní linka, takže informace, která je nalepena ve výtahu o tom, že po zazvonění budeme spojeni s operátorem firmy KONE je neplatná. Nabídl nám, že nám můžou telefonní linku zapojit za poplatek přibližně 4000,– Kč. Dále uvedl, že budeme měsíčně platit 90,– Kč za poplatek za telefonní linku. Minulý týden servisní technik zkrátil lana, protože se podle zápisu z knihy OP po půl roce užívání výtahu prodloužila. Podepsala jsem mu list oprav a v pondělí jsme odbrželi fakturu, že za tuto práci máme zaplatit firmě KONE 5100,– Kč. V knize oprav je také uvedeno, že bude nutné vyčistit výtahovou šachtu. Tato činnost bude prý provedena za cca 4000,– Kč a záruka se na ní také nevztahuje.
Předběžně jsem řešila činnosti firmy KONE se zástupci konkurenční firmy a bylo mi řečeno, že v žádném případě nemáme za zkrácení lan platit, jelikož se jedná o záruční opravu. Dále mi servisní technici této firmy slíbili zaslat odkaz na příslušnou část normy, podle které, je nutné mít telefon v nově instalovaném výtahu v době zprovoznění již zabudovaný, proto nám firma KONE nemá právo jeho instalaci účtovat.
- Je podle Vašich zkušeností paušální cena za servis výtahu přiměřená nebo nadstandardní?
- Po jak dlouhé době provozu je nutné u výtahu zkrátit lana a vyčistit výtahovou šachtu a jakou cenu si za tyto úkony přibližně účtují jiné servisní firmy?
- Jedná se dle Vašeho názoru o záruční opravy nebo musíme firmě KONE za zkrácení lan zaplatit?
- Kdo kontroluje firmy na montáž a servis výtahu, zda vše provádějí podle norem?
Předem děkuji za odpověď. K.H.
Dobrý den, pracuji pro správu jedné nemovitosti na pražských Vinohradech a nový výtah od firmy KONE mi přidělal hezkou řádku vrásek. Kabinu instalovali do prosklené šachty směrované na jih(proti projektu nikterak jakožto profesionálové neprotestovali), klimatizaci nezprovoznili, v létě zde bylo až 60 st.C. a vlastě to dle KONE způsobilo následné závady (i ty z ledna a února a března…)Servis je předražený, nikdo Vás předem neupozorní, že je od KONE nutný až nadosmrti (do jejich rozvodné digi skříně se nikdo jiný nedostane), dělají servis a přitom si účtují několikrát za měsíc vyprošťování osob – výtah je ještě v záruce. Jedním slovem NEHORÁZNÉ. SVJ chtělo vsadit na značku, která měla být zárukou kvality, ale zřejmě i zde platí používání dvojího metru. Tato firma se zcela jistě jinak chová k SVJ o 15 jednotkách a jinak k různým a.s. a nadnárodním společnostem. Shrnuto a podtrženo, čtvrtletně stojí výtah přes 5 tisíc Kč, výkon klimatizační jednotky ještě nemáme převeden na Kč. Kabina je pro 3 osoby, ale uveze pouze osoby 2 – s třetí osobou se zablokuje. Tj. nikdo výtah nepoužívá z obavy, že uvízne, ale může se známým chlubit, že investoval do SVĚTOVÉ značky. I když se mne to nikterak nedotýká finančně, dotýká se mne to jako člověka a cloumá se mnou děsnej vztek. Jsem ráda, že jako předseda výboru „pitomého a malého“ třípatrového paneláčku na sídlišti nemusím řešit.
Poslední komentáře