Vložil Justitianus, 14. Březen 2022 - 10:27

Páčko, ono není rozhodující zda SMS je písemná forma komunikace. A výsledek sporu neumím předvídat. Soud se bude zabývat pouze zjišťováním zda vyúčtování je či není řádné. Doručení či nedoručení „reklamace“ nebude vůbec řešit.

Rozhodující pro doručení je pouze to co SVJ má uvedeno ve stanovách o způsobu doručování. Z toho je třeba vyjít. Pokud ve stanovách není uvedeno konkrétní telefonní číslo pro komunikaci se SVJ, pak vlastník neprokáže, že jeho písemná „reklamace“ se dostala do sféry dispozice adresáta. V tom případě nevznikla SVJ povinnost nedoručenou „reklamaci“ vyřídit.

Pokud o tom stanovy mlčí, pak (i kdyby se jednalo o „firemní“ mobil ve vlastnictví SVJ) nikdo ze statutárů není povinen kontrolovat došlé SMS, dokonce ani ten mobil nemusí být zapnutý – třebas celé týdny.

Jde tedy jen o to, zda statutáři sami budou tvrdit, že ta SMS odeslaná na „firemní“ mobil jim byla včas doručena. V tom případě by vlastník nemusel nic tvrdit ani prokazovat: soud vezme za prokázané, že písemná „reklamace“ (správně: námitka k vyúčtování) byla doručena okamžikem, kdy se dostala do sféry dispozice SVJ. Následně mělo SVJ povinnost vyřídit námitku, a tato povinnost trvá. Od toho by se odvíjel případný nárok na pokutu 50 Kč denně. Nemá to však žádný vliv na vznik a trvání povinnosti uhradit nedoplatek z vyúčtování.

Justitianus

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.