Vložil Pavel, 15. Únor 2016 - 13:33

J: prosím, zkuste se povznést nad poměry Vašeho, SVJ, oznámení vývěskou je v případě domů, kde 80% vlastníků v domě nežije opravdu nesmysl.

P: naopak. Právě v tomto případě to má smysl. Pokud členové dodají e-mail, tak dostanou pozvánku. Ale e-mail není potvrzení o doručení pozvánky. To by se muselo psát se ZAREP či do datové schránky. To většinou členové nemají.

J: My máme nově ve stanovách, že „výbor vhodí do poštovní schránky vlastníka“, např. upomínku na neplacení, vyúčtování atd. Na upozornění, jak takové vhození SVJ bude prokazovat, zněla odpověď, svědeckou výpovědí…

P: zde využíváme služeb České pošty s.p.. Když se nám část pošty vrátí, tak používáme náhradní způsoby. Psát protokoly o tom, jak někdo vhazuje něco do schránky a druhý mu to osvědčí nepovažuji za vhodné.

J: Váš argument, že Vás zdržuje rozesílání pozvánek je také dost legrační,

P: neuvědomuji si, že bych něco takového řekl. Pozvánky posílám e-mailem, vkládáme je do schránek, věšíme je na vstupní dveře. Ještě nikdo neřekl, že by je chtěl posílat poštou na nějakou adresu.

J: vlastníci nechť si zvolí způsob doručení důležitých věcí a kam mají být doručeny a ať si práci a náklady s tím spojené uhradí. Zatím mi různé instituce kladou otázku, např. jak mi mají doručit vyúčtování, když jim řeknu., že písemně, tak mi je doručí písemně a strhnou /naúčtují mi příslušnou částku za poštovné případně výpis atd. viz. banka a další instituce. I kdyby si to přál 1 vlastník, tak jaký je důvod mu nevyhovět? Jaký je důvod, aby si každý vlastník určil, jak si přeje doručovat?

P: nikdo si nic jiného, než máme zavedené, nepřál.

J: Navíc, proč doručujete svým členům poštou informace o nedoplatcích a ne i přeplatcích? To může také vlastníka zajímat, že mu má SVJ vrátit třeba 10 000Kč.

P: informace o nedoplatcích doručujeme doporučeně, informaci o přeplatcích doručujeme obyčejnou poštou.

J: Sice služeb ČP nevyužívám hojně, ale ještě se mi nestalo, že by dopr. dopis s dodejkou a dokonce ani obyčejný nedošel.

P: to máte štěstí. U nás je problém s ČP stále. Podle jmen doručovatelů ČP šetří a najímá na doručování cizince asi moc neznalé češtiny.

J: Jsou i „jiná“ SVJ, než Vaše SVJ.

P: působím v několika SVJ jsko vlastník nebo zástupce vlastníka. Zatím jsem se vždy dohodl. Asi záleží na obou stranách.

J: Reagoval byste např. na podepsanou vývěsku typu: Od data s.y.z. od 8:00 bude probíhat odečty tepla a vody? Žádný podpis, žádný telefon, nic… Jak byste na to reagoval Vy, na takovou vývěsku?

Pa zase bude tehda tehdy shromáždění. 15 dnů předem, podklady žádné, ke jsou k nahlédnutí, žádná informace.

P: záleží na obou stranách. Rozporovala jste to na shromáždění? Vyměnili jste výbor?

J: Všude to není tak pěkné, jako u Vás…

P: také mne to stojí spoustu času a nervů.

Hezký den!

Pavel

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.